Hoe kan ik mijn online dossier raadplegen?

In de rechterbovenhoek van de homepage van de PlayRight-website vind je een knop “ PlayRight Portal. Klik op deze knop en vul je login-gegevens in.

Mijn login-gegevens? Wat zijn dat?

Je login-gegevens bestaan ​​uit:

  • je e-mailadres: dit is het adres dat in je dossier is vermeld. Je hebt het opgegeven bij je aansluiting. Je kan het in je online-dossier wijzigen wanneer nodig. Vergeet dan niet om de volgende keer met je nieuwe email-adres in te loggen.
  • je persoonlijke paswoord: op het moment dat PlayRight je aansluiting bevestigt, ontvang je een bevestigingsmail met een activeringslink. Klik op deze link om je wachtwoord aan te maken.

Heb je geen logingegevens ontvangen, werkt de link niet of ben je je wachtwoord vergeten?

  • Heb je bij je aansluiting geen e-mailadres doorgegeven, dan kan je best contact opnemen met je account manager. Die zal het e-mailadres in je dossier invoeren, en vervolgens ontvang je een bevestigingsmail.
  • Werkt de activeringslink niet, dan is de termijn van activering mogelijk verstreken. Ook hier kan je account manager zorgen voor een nieuwe link.
  • Wanneer je je wachtwoord bent vergeten, klik op “Ik ben mijn wachtwoord vergeten” en je zal snel een nieuwe activeringslink ontvangen.

En wat als mijn vertegenwoordiger/agent mijn dossier beheert?

Om veiligheidsredenen heeft een vertegenwoordiger een aparte toegang tot het online-dossier van de rechthebbenden die hij of zij vertegenwoordigt, via een eigen e-mailadres. Hij/zij heeft dus toegang tot jouw dossier en kan er wijzigingen in aanbrengen zolang de volmacht geldig is.

Om mogelijke verwarring te vermijden bij het indienen van aangiften, is het belangrijk onderling af te spreken wie wat wel en niet doet.